Pandemia de coronavirus a avut deja un impact considerabil asupra multor industrii, inclusiv asupra vânzărilor online și a turismului. Nu cu mult timp în urmă am observat cum industria turismului online încerca să facă față impactului pe care l-a avut coronavirusul asupra călătoriilor. De atunci și până în momentul de față am fost martorii concedierii a peste 1000 de angajați din aeroporturi, iar cifra aceasta nu reprezintă concedierile la nivel global, ci la nivel local.
Așadar, iată 3 informații cheie despre legătura strânsă dintre pandemia de coronavirus și rezervările online!
- Punctul critic a venit odată cu închiderea granițelor Italiei
Pe data de 9 martie, Prim-ministrul Italiei, Giuseppe Conte, a impus carantină națională, descriind pandemia ca fiind cea mai neagră perioadă din istoria națiunii. Chiar și acum, aceste restricții încă sunt valabile.
Chiar dacă de atunci mai multe țări europene au impus restricții similare, în acel moment, pe data de 9 martie, ceea ce a făcut guvernul italian a fost privit ca o acțiune fără precedent. Unda de șoc cauzată de această acțiune a fost vizibilă imediat, având ca rezultat ceea ce s-a întâmplat ulterior în industria turismului.
În cazul site-urilor care vând vacanțe, am observat că atât numărul vânzărilor cât și cel al vizitelor a oscilat din momentul în care a izbucnit pandemia. Cu toate acestea, vestea că Italia și-a închis granițele a fost punctul critic. Acela a fost momentul în care chiar și turismul intern, o variantă destul de populară la începutul pandemiei, au fost lovite de îngrijorarea că este posibil ca până și această opțiune să iasă din discuție. Din acest moment înainte, vânzările au scăzut dramatic.
Același lucru poate fi spus și despre transport. Această categorie include călătoriile domestice cum ar fi cele cu autobuzul sau cu trenul, însă în acest caz impactul nu a fost atât de mare asupra vânzărilor până în acest moment. Cu toate acestea, odată ce Italia și-a închis granițele numărul vânzărilor a scăzut dramatic.
Ceea ce este destul de curios este că numărul utilizatorilor pe aceste site-uri a crescut. O teorie în această privință este că acești utilizatori căutau informații despre politica de anulare.
Așadar, ce putem învăța noi, oamenii de turism, din toate acestea?
Concluzia este că elementele neprevăzute cauzează cel mai mare impact. Decizia Italiei a fost una fără precedent, creând astfel o reacție extremă în rândul consumatorilor. Totuși, cu cât mai previzibile sunt schimbările cu atât este mai mic impactul.
- Vânzările din cadrul industriei turismului au suferit o scădere de 80%
În ultima lună, în industria turismului, media vânzărilor pe zi a suferit o scădere de 80%. Totodată, s-a observat o scădere cu 63% și în ceea ce privește numărul de vizite pe site.
În cazul acestor scăderi, punctul critic este reprezentat de momentul în care Marea Britanie a anunțat primul deces din cauza COVID-19. Acest moment a venit la câteva zile după intrarea în carantină a Italiei și a cauzat o scădere considerabilă în interesul turiștilor în ceea ce privește transportul și vacanțele. Acest lucru indică faptul că pierderea interesului pentru vacanțe a apărut înaintea oricăror îngrijorări în ceea ce privește simpla deplasare cu autobuzul din punctul A în punctul B.
Ce trebuie să învățăm noi din toată situația aceasta, ca și oameni de turism, este modul în care această tendință se va aplica în momentul revenirii la normal. Din informațiile strânse până acum, putem presupune că primul departament care își va reveni va fi cel al transporturilor. În plus, călătoriile de afaceri își vor reveni mai repede decât vacanțele. De aceste fapte trebuie să tineți cont în momentul în care vă veți relua campaniile de marketing, cand totul va reveni la normal.
- Nu traficul este provocarea, ci conversia
În aceste circumstanțe, este normal să ne așteptăm ca traficul pe site-urile de rezervări de vacanțe să scadă dramatic. Așa cum spuneam și mai sus, este clar că cele mai afectate în ceea ce privește traficul sunt site-urile agențiilor de turism. Cu toate acestea, nu aceeași este situația și în cazul transporturilor – aici nivelul traficului a rămas relativ constant.
În ceea ce privește vânzările, situația este diferită. Toate departamentele industriei turismului au suferit scăderi, unele mai devreme decât celelalte. Din acest punct de vedere, agențiile de turism trebuie să se concentreze mai mult pe încercarea de a schimba anumite detalii afișate pe site-ul agenției pentru a diminua îngrijorările și pentru a încuraja rezervările.
Experiența utilizatorului pe site nu a fost niciodată mai crucială decât este acum în ceea ce privește succesul sau eșecul datorate marketing-ului afișat pe site și pe rețelele de socializare. Asta înseamnă că acum este momentul în care trebuie să depui timp și efort pentru a te pregăti pentru revenirea la normal.
Articole recente
- De ce ar trebui ca în echipa unei agenții de turism să avem și un expert SEO?
- De ce trebuie să ai un site responsive pentru agenția ta
- Agențiile de turism fizice în era comerțului online
- Instruirea personalului în utilizarea unui software pentru agențiile de turism
- SEO și importanța acestuia în industria turismului