Agenția ta de turism are nevoie de un site. De fapt, orice companie are nevoie de un site, dar mai ales cele din domeniul turismului. În ziua de azi, broșurile și cataloagele printate își pierd din valoare în fața site-urilor, a rețelelor de socializare și a campaniilor de marketing. Așadar, este timpul să îți pui site-ul în funcțiune.
Se vorbește foarte mult despre lucrurile care fac un site să fie bun sau despre cele mai importante lucruri de care are nevoie un site. De aceea, în acest articol vom vorbi despre cele mai importante și utile sfaturi și funcționalități de care poate beneficia site-ul unei agenții de turism sau al unui tour operator.
1. Ușurința în utilizare
Dacă în 10 secunde de când am intrat pe un site nu găsesc un link care să mă ducă la informația care mă interesează, voi apela la următorul site. Așadar, trebuie să îmi arăți în mod clar dacă voi găsi ceea ce mă interesează pe site-ul tău și unde mai exact găsesc informația respectivă.
De exemplu, dacă sunt un client care caută o vacanță în Turcia, vreau să regăsesc pe site un meniu/link/câmp de căutare unde să scrie mare „Vacanțe”, „Rezervă o vacanță” sau „Rezervă un pachet”, iar apoi să pot filtra rezultatele afișate și să văd doar vacanțele în Turcia. Sunt un client de nivel mediu și tot ceea ce vreau este să rezerv această vacanță cât mai repede posibil. Nu mă interesează celelalte 10000 de produse pe care le oferi, vreau doar să găsesc vacanța dorită în Turcia cât mai repede și mai ușor.
2. Butoane de call-to-action
Dacă vrei ca oamenii să se aboneze la newsletter, pe site-ul tău trebuie să existe un buton „Abonează-te la newsletter”. Dacă vrei ca oamenii să rezerve produsele tale, atunci fiecare pagină și subpagină care conține informații despre un hotel are nevoie de un buton de call-to-action care să împingă clienții către pasul următor: „Rezervă acum!” sau „Verifică disponibilitatea”. Aceste butoane de call-to-action trebuie să fie evidențiate sau mai mari. O altă idee bună este să folosești verbe, deoarece oamenii asociază verbele cu acțiuni. În acest fel, un buton cu textul „Solicită ofertă” va avea mai mult succes decât unul pe care apare scris „Formular de cerere ofertă”. Dacă nu ai o pagină sau o subpagină care să îndemne clientul să facă ceva, îi dai acestuia opțiunea de a părăsi site-ul tău. Unii utilizatori nu sunt pregătiți să folosească imediat butoanele de call-to-action, așa că soluția la această problemă poate fi un chat live.
3. Motorul de căutare
Dacă site-ul tău conține un motor de căutare, acesta trebuie să fie ușor de folosit. În cazul în care căutarea poate fi făcută folosind 27 de parametri diferiți, nimeni nu va utiliza motorul respectiv, poate doar o persoană precum este personajul Sheldon Cooper din sitcom-ul american „Teoria Big Bang”. Un motor de căutare trebuie să fie simplu și ușor de înțeles. Poți adăuga un motor de căutare avansată care să permită filtrarea cu ajutorul mai multor parametri, însă cel inițial, cel prin care comunici cu publicul general, trebuie să fie clar și simplu.
4. Tarife clare
Nu e frustrant când pe un site este afișat mesajul „Tarife de la 100 euro”, însă căutarea nu returnează niciun rezultat de date de plecare și servicii care să coste 100 euro? Cred că oricine ar găsi asta ca fiind frustrant. Fii transparent în afișarea tarifelor. Poate că site-ul care afișează mesajul „Tarife de la 100 euro” și care ulterior încasează mai mult de la client are mai multe vizite, însă în final rata lor de conversie va fi mai mică decât a ta. Sfatul nostru este să afișezi tariful final, toate serviciile care vor fi plătite, toate taxele suplimentare, dar și ofertele speciale și reducerile. Asta va crește încrederea clientului, care va continua să revină la site-ul tău.
5. Stabilitatea
Căutarea a returnat o eroare tip 404? Ai pierdut clientul. Cel mai probabil pentru totdeauna.
Trebuie să te asiguri că toate link-urile sunt funcționale, că link-urile externe sunt bine conectate, că toate conținuturile foto și video sunt bine definite și că nu există erori de programare. Un site se bazează pe toate aceste lucruri, de aceea acestea trebuie să fie întotdeauna reverificate, deoarece în cazul în care apar erori, pierderea clienților potențiali este garantată.
6. Conținutul de calitate
Chiar dacă sistemul și design-ul tău sunt cele mai bune, trebuie să oferi clienților tăi și produse de calitate. Trebuie să ai produse pe care ei să își dorească să le cumpere. De asemenea, trebuie să te gândești foarte bine la modul în care le prezinți, pentru ca posibilii clienți să îl înțeleagă și să se regăsească în acesta. Videoclipuri? Galerii cu poze? Testimoniale? Clienții percep diferit modul în care îți prezinți produsele, așa că este foarte important să știi foarte bine ce oferi și clienții cărora te adresezi. De aceea, trebuie să iei în considerare modul în care aceștia gândesc și să comunici cu ei într-un mod care să îi facă să se simtă confortabil.
Toate ideile prezentate în acest articol sunt fundamentale și nu trebuie ignorate în momentul în care decizi să alegi un site pentru agenția ta de turism.
Articole recente
- De ce ar trebui ca în echipa unei agenții de turism să avem și un expert SEO?
- De ce trebuie să ai un site responsive pentru agenția ta
- Agențiile de turism fizice în era comerțului online
- Instruirea personalului în utilizarea unui software pentru agențiile de turism
- SEO și importanța acestuia în industria turismului