Știai că în domeniul vânzărilor, primei persoane care răspunde la o solicitare venită de la un client i se atribuie 50% din merit în momentul în care se încheie o tranzacție?
În domeniul vânzărilor, caracterul imediat și cel urgent sunt considerate a fi de mare importanță. Până la urmă, la ce sunt bune pachetele turistice de calitate dacă nimeni nu le cumpără?
Un alt lucru de care trebuie să ții cont este acela că agențiile concurente oferă, la fel ca și tine, o mare varietate de servicii de calitate. În cele din urmă, clientul tău este nerăbdător să își rezerve vacanța și în mod sigur agenția ta nu este singura la care acesta a apelat.
Chiar dacă oferta ta este mai bună sau mai personalizată decât cea a competitorului tău, sunt șanse foarte mari ca tu să pierzi vânzarea dacă acesta este mai rapid decât tine.
Agenția ta primește solicitări doar în timpul orelor de lucru? Ce faci dacă potențialii turiști vor să trimită o cerere în afara orelor de lucru, atunci când nu ești la birou sau când ești în concediu?
Întrebarea de un milion de euro este: cum faci să fii tu primul cel care răspunde la solicitare, de fiecare dată?
De la solicitare la factură
Clienții nu așteaptă și nici tu nu ar trebui să faci asta
Agenția ta tocmai a primit o cerere pentru o vacanță în Bali. După ce, mai întâi, verifici disponibilitatea la furnizori (lucru care solicită destul de mult timp, așa cum am discutat și în articolul precedent), e timpul să creezi oferta pentru clientul tău.
Cum abordezi această sarcină? Folosești Excel, Word sau o altă aplicație de genul acesta? Cât timp durează până ce creezi o ofertă pentru o solicitare ce constă în patru servicii: transport, cazare, transfer și o excursie opțională? Gândește-te la acel număr.
Numărul respectiv crește în cazul în care apar modificări, cum ar fi schimbarea datelor și/sau a serviciilor. Știi foarte bine că aceste schimbări nu sunt neobișnuite în industria turismului.
Toate acestea necesită timp, iar în tot acest timp în care tu creezi oferta și faci verificările la furnizori, s-ar putea să fie prea târziu în momentul în care agenția ta este gata să răspundă la solicitare. Potențialul client nu are timp să aștepte!
Potențialele riscuri în închiderea vânzării
Dacă un agent de turism este destul de rapid când verifică disponibilitatea la furnizori și în transmiterea ofertei, sunt șanse foarte mari ca potențialul client să accepte oferta. În cazul în care creezi oferta și transmiți factura manual, o simplă greșeală poate cauza foarte multe probleme agenției tale. Cum?
Să presupunem că un client primește facturile și le plătește. După câteva zile, îți dai seama că ceva este în neregulă. Ai facturat greșit! Acum, trebuie să îți ceri scuze clientului, să retransmiți factura corectă și să îți asumi toate complicațiile aferente. Îți sună cunoscut?
Mai mult, pot apărea probleme și în cazul în care documentația nu este centralizată într-un singur loc. Cu alte cuvinte, mail-ul tău este organizat în foarte multe foldere, care la rândul lor conțin diferite documente Excel și Word, oferte, itinerarii, facturi și vouchere.
E un coșmar să încerci să găsești ceva anume. Ca să nu mai vorbim de cât de complicat este totul în momentul în care ești nevoit să lași o anumită sarcină pe mâna unui coleg.
Dacă ai reuși să ai într-un singur loc toate informațiile despre o rezervare, toate documentele aferente acesteia și toată comunicarea cu clientul nu numai că ai grăbi procesul de vânzare, însă ai micșora considerabil și riscul de apariție al greșelilor.
Automatizarea procesului de vânzare
Ar fi ideal dacă ai reuși să reduci timpul pe care îl petreci creând documente și răspunzând clienților. Nu ar fi mai frumos dacă tot acest proces s-ar întâmpla din doar câteva click-uri, fără ca agenții să depună prea mult efort?
TravelOS a ajutat deja numeroase agenții de turism ai căror agenți de vânzări petreceau prea mult timp răspunzând solicitărilor de ofertă.
Dacă te grăbești, o ofertă ar putea fi creată doar cu ajutorul a câteva click-uri. După ce introduci o singură dată informațiile (punct de plecare, destinație, tip de transport, etc.), sistemul le va folosi pentru a căuta și crea automat o listă de oferte de la toți touroperatorii integrați. Din nou, agenții nu depun prea mult efort.
Odată implementată automatizarea, întreaga comunicare dintre client, agenție și furnizori va fi purtată prin intermediul sistemului. În timp ce sistemul va ajuta angajații să aibă mai multe rezervări decât ar fi putut face vreodată în mod manual, aceștia se vor putea concentra pe oferirea de servicii mai calitative cât mai multor clienți.
Noi preferăm rezultatele și perspicacitatea în locul cuvintelor și al promisiunilor și vrem ca tu să experimentezi cu adevărat beneficiile pe care le-ar putea avea agenția ta de turism în cazul în care ai alege să automatizezi aceste procese.
Agenția ta de turism poate fi următoarea
Să te asiguri de faptul că agenția ta de turism este întotdeauna prima care răspunde la solicitările unui client este ușor cu ajutorul soluției TravelOS CRM.
Lucrând în liniște în fundal, sistemul face comunicarea cu clientul mai rapidă, mai eficientă și mai lipsită de greșeli. Agenția ta va avea mai multe vânzări, fără ca tu să fii nevoit să angajezi mai mulți oameni.
În cele din urmă, ca și rezultat al reducerii orelor petrecute pentru o singură rezervare, agenții vor avea mai mult timp pentru a se concentra pe oferirea celor mai bune servicii clienților tăi, crescându-ți astfel profitul cu fiecare vânzare nouă.
Articole recente
- De ce ar trebui ca în echipa unei agenții de turism să avem și un expert SEO?
- De ce trebuie să ai un site responsive pentru agenția ta
- Agențiile de turism fizice în era comerțului online
- Instruirea personalului în utilizarea unui software pentru agențiile de turism
- SEO și importanța acestuia în industria turismului