În ultimele 2 decenii, tehnologia a schimbat fiecare aspect al vieții noastre: a automatizat modul în care lucrăm, socializăm și ne trăim viețile. În plus, a schimbat și modul în care oamenii călătoresc.
Sarcinile și procesele pe care în trecut le făceam manual, pot fi făcute acum cu ajutorul diferitelor sisteme computerizate. Acest lucru le permite oamenilor să își folosească timpul și să își facă treaba într-un mod mai eficient.
Dacă ești manager sau angajat al unei agenții de turism intermediare sau organizatoare, cel mai probabil deja ai început să cauți mai multe informații despre un software pentru agenții de turism.
În timp ce analizam nevoile diferitor afaceri din domeniul turismului, ne-am gândit că ar fi bine să vă prezentăm 4 segmente importante pe care trebuie să le acopere un software pentru agențiile de turism.
1. Disponibilitate în timp real
Știi câte locuri mai sunt disponibile? Și la ce tarife? Cum te descurci când îți vin rezervări, dar nu mai există disponibilitate pe hotelul, pachetul sau circuitul respectiv? Sau cum te descurci atunci când îți vine o rezervare pe tariful existent acum pe website-ul tău, dar între timp touroperatorul l-a modificat și trebuie să informezi turiștii cu privire la acest aspect?
Cât timp folosești un software pentru agențiile de turism de încredere, nu este nevoie să faci asta. Dacă sistemul este încărcat cu informațiile potrivite și sunt făcute conexiuni directe prin API cu furnizorii, un sistem pentru agențiile de turism se va ocupa de toate aceste lucruri pentru tine.
De fapt, unul dintre scopurile principale ale unui software pentru agențiile de turism este acela de a urmări disponibilitatea în timp real și de a nu permite apariția situațiilor de genul acesta. Un sistem de calitate ar trebui să acopere această nevoie.
2. Managementul rezervărilor și managementul după/post vânzare
Exact cum aranjamentele de călătorie reprezintă temelia unei afaceri în domeniul turismului, la fel și modulul de management al rezervărilor reprezintă partea centrală a unui software pentru agențiile de turism.
Nu e ușor să obții rezervări, așa că, după ce reușești să faci asta ai nevoie de un sistem puternic și flexibil care să te ajute să ții evidența rezervărilor efectuate de la început până la sfârșit.
Un sistem de management al rezervărilor bun îți permite să ții evidența plăților, confirmărilor de plată și a facturilor de la furnizori și să emiți orice tip de documente.
Cel mai important aspect este acela că, deoarece sistemul de management al rezervărilor reprezintă o parte crucială din procesul de business acesta trebuie să fie lipsit de greșeli și pe cât de eficient posibil. Și care ar fi soluția? Automatizarea!
Efectuarea rezervării este doar primul pas. Adevărata magie se întâmplă atunci când faci ca visul să devină realitate.
Înlocuiește toate fișierele Excel și toată munca manuală cu un modul software de evidență contabilă care să te ajute să oferi turiștilor serviciile pe care le-au cumpărat.
Un modul de contabilitate asigură livrarea serviciilor prin efectuarea unei verificări centralizate a tuturor serviciilor și produselor rezervate. Cu ajutorul unui software pentru agențiile de turism vei fi capabil să identifici rezervările neconfirmate.
Un software de încredere îți permite să gestionezi cu ușurință procesul de comandă, să urmărești disponibilitatea în timp real, să centralizezi comunicarea cu furnizorii, să creezi rooming list-ul, transferuri, liste de pasageri pentru zboruri și autocare.
Prin automatizarea completă a operațiunilor vei îmbunătăți eficiența afacerii și vei reduce costurile. Și care este partea cea mai bună? Totul se întâmplă în spate, munca manuală nu este necesară!
3. Flexibilitatea
Calculatoarele sunt limitate să facă ceea ce le programează inginerii de software să facă. Pe de altă parte, inginerii de software pot programa ceva doar dacă au un proces strict definit, de cele mai multe ori limitat de un set de reguli.
Însă, turismul nu poate fi limitat de un set de reguli strict. Acesta este flexibil! Și așa și trebuie să fie.
Imaginează-ți cazul în care un client întreabă despre un produs pe care îl oferi, însă în același timp și de un altul pe care nu îl găsește pe site-ul tău.
Poți să incluzi acel serviciu chiar dacă nu apare pe site-ul tău? Bineînțeles că poți. Totuși, acest lucru poate fi foarte simplu sau destul de problematic, în funcție de capabilitatea software-ului de a susține această opțiune sau nu.
Mai mult, asigură-te că software-ul se poate adapta ușor la posibilele schimbări din domeniul turismului sau la cele din cadrul companiei tale. Poate astăzi vinzi un anumit tip de produs, dar știi cu siguranță ce vei vinde mâine?
4. Rapoartele
Câte pachete/circuite/cazări ai vândut? Care este comisionul tău rezultat din vânzarea pachetelor de la un anumit touroperator? Câte rezervări ai avut la fiecare furnizor în parte?
Ce anume a dus la o îmbunătățire a rezultatelor afacerii tale?
Faptul că ai o perspectivă completă asupra afacerii tale înseamnă că ești capabil să negociezi termeni mai buni pentru compania ta, cum ar fi tarife mai bune și comisioane mai mari.
Cu ajutorul rapoartelor de marketing vei fi capabil să vezi exact unde trebuie să îți concentrezi eforturile în ceea ce privește marketing-ul. În momentul în care creezi reclame targetate pentru serviciile pe care le oferi ca și parte a unei campanii de marketing, este crucial să știi cui te adresezi.
Totuși, această informație nu este importantă doar pentru că te ajută să alegi audiența potrivită pentru campania ta. Pe lângă alegerea publicului țintă, este la fel de important să transmiți și un mesaj semnificativ care să aibă conținutul potrivit.
Software-ul pentru agențiile de turism – unealta potrivită pentru business-ul tău
Prin bifarea aspectelor menționate mai sus, software-ul pentru agențiile de turism devine imediat o unealtă necesară pentru afacerea ta.
Desigur, niciun software nu va fi capabil să rezolve chiar toate situațiile care pot apărea, însă trebuie să îți permită să faci excepții și să te ajute să rezolvi cazurile „speciale”.
În momentul în care folosești un software pentru agențiile de turism, nu numai că economisești bani, dar ai parte și de beneficii pe care doar un sistem digital le poate oferi: viteză, precizie, rapiditate în schimbare (automatizare), centralizarea tuturor proceselor de business într-un singur loc.
Articole recente
- De ce ar trebui ca în echipa unei agenții de turism să avem și un expert SEO?
- De ce trebuie să ai un site responsive pentru agenția ta
- Agențiile de turism fizice în era comerțului online
- Instruirea personalului în utilizarea unui software pentru agențiile de turism
- SEO și importanța acestuia în industria turismului